Reklam
Reklam
$ DOLAR → Alış: / Satış:
€ EURO → Alış: / Satış:

Türkiye’de 30 Milyon kişi oyun oynuyor

Türkiye’de 30 Milyon kişi oyun oynuyor
  • 12.04.2018
  • 121 kez okundu
Reklam

Türkiye’de yüksek teknolojili telefonların hayatımıza girmesiyle birlikte çocuklar, anneler, babalar ve gençler oyuncu oldu.

Evden çıkarken komşusuna selam vermeyen, sokakta karşılaştığı arkadaşı ile konuşmaya bile vakit ayıramayan bizler artık birer oyuncu olduk. Akşam evimizi şenlendiren misafirler artık kapımızı çalmıyor. Ailemiz ile vakit geçirmek şöyle dursun iki kelam edemez olduk.   Metrobüste, trafikte, yemek yerken, konuşurken, gezerken, işteyken, beklerken her yerde her bulduğumuz anda artık elimizde bir telefon dünya ile ilişki nakavt…

Akılı teknoloji ve Oyun Sektörü bizi dondurulmuş ürün haline getirdi. DON-DUK..

Bilgisayar dünyasında nereye tıklasanız karşınıza artık bir oyun reklamı çıkıyor. Çünkü dünyada dijital oyun sektörünün ulaştığı rakam 200 milyar TL. Mobil oyun pazarı her geçen gün hızla büyürken bir birimizle olan bağımız kopmaya başladı. Çocuklara kızarken artık anneler ve babalarda çoğu vaktini oyun oynayarak geçirmeye başladı. Türkiye’de kadınların oyun oynama oranında ki artış yaklaşık % 25 ve yaş aralığı 35-40. Yani bir anne çocuğuna evine ayıracağı vaktin çoğunluğunu bilgisayar başında geçirmeye başladı.

 

Türkiye’de neredeyse nüfusun yarısı oyun oynuyor. 30 milyon vatandaş oyuncu oldu. Oyun şirketleri insanların eğlence mecrası olarak gördükleri mobil oyundan milyar dolarlar kazanırken bizler zaman fakiri olmaya devam ediyoruz. Hayatımızın en güzel günleri bir ekran başında yok olup gidiyor.

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de oyun pazarı hızla gelişiyor. Türkiye oyun pazarından yaklaşık 600 milyon dolarlık pay alıyor.  Gaming İstanbul Fuarı’nda yapılan basın toplantısında dünya oyun pazarının 110 milyar dolar olduğunu, bu pazarın 40 milyar dolarını ise mobil oyunların oluşturduğu açıklandı.

Türkiye’de  5 oyun geliştirme şirketi bulunuyor. TaleWorlds Entertainment,Peak Games, Gram Games, Panteon ve Mildmania.

ABD’den 16, Japonya’dan 15, Çin’den 11 şirket bu sektörün sadece bir kısmı. Örneğin;  2000 yılında Kore’de kurulan Netmarble, dünya çapında en hızlı büyüyen mobil oyun şirketidir. 4000’in üzerinde çalışanı bulunmaktadır.

Bazı mobil oyun şirketlerinin değerleri:  Sony Computer Entertainment  (Japon) Grand TurismoŞirket değeri: 13,4 Milyar $ – Microsoft Studios, Şirket değeri: 12,82 Milyar $ -Nintendo Japon  Şirket değeri: 6,28 Milyar $- SEGA Japon Şirket değeri: 4,9 Milyar $.

Nielsen & AdColony araştırmasına göre, Türkiye’de çalışanların yüzde 95’i akıllı telefonundan aktif olarak oyun oynuyor. Gün içerisinde ise profesyonel kitlenin en sık oyun oynadığı zaman aralığı 20.00-23.00 saatleri olarak belirlendi.

Peki hal böyleyken profesyonel kitlenin bir diğer güne başlarken ruh halinin nasıl olacağı oynadığı oyundan elde ettiği kazanım olacak. Oyun = verimsizlik..

%95 çalışan kitlenin oyun oynamasının iş gücüne yansıması incelenmelidir.

Henüz 2 yaşında ki çocuğun elindeki tabletin etkileri tartışılmalıdır.

Gençlerin en güzel çağlarında teknolojiye esir olması gündem konusu olmalıdır.

Boşanma sebebi olan oyun bağımlılığı masaya yatırılmalıdır.

Anneler babalar ya size ne demeli… Çocuğunuzdan da utanmıyorsunuz değil mi? Onların tam da size ihtiyacı olduğu zaman siz sanal alemde hayal dünyasında kaybedenlerden oluyorsunuz.

Unutmayın! Akılı telefonlar, bilgisayarlar, tabletler…. Oyunlar….. Kaybettiğiniz sağlığınızı ve zamanınızı  geri getirmez. Uyuşturucu gibi bedenimizi saran bu illet bizi yok etmeden biz onu yok etmenin yolunu bulmalıyız. En azından vaktimizin çoğunu değil, çok az bir kısmını hibe etmeliyiz.

Mobil oyun sektörü çok büyük ve hızlı büyüyen bir sektör rakamsal analiz yapıldığında işin ciddiyetini anlayabiliriz.

Milyon Dolarlar bağımlı hale getirilmek için yeterli sebep değil mi?

Sağlıcakla kalın…

 

 

 

Etiketler: / / / /

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ