Gaziantep OSB Dijital Dönüşüm Yolculuğunu Hızlandırıyor
Yaşar Erturhan: “Hedefimiz akıllı üreten, dijitalleşen ve teknoloji geliştiren bir OSB oluşturmak”
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Milli Teknoloji ve Yapay Zeka Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen Dijital Dönüşüm Programı Tanıtım Toplantısı, Gaziantep Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Gaziantep OSB Müdürlüğü iş birliğinde düzenlenen toplantıda, Stratejik Hamle ve Öncelikli Yatırımlar Teşvik Programları ile sanayide dijital dönüşüm süreçleri ele alındı.
Toplantıya Milli Teknoloji ve Yapay Zeka Genel Müdür Yardımcısı Emre Dabak, Gaziantep OSB Başkan Vekili Yaşar Erturhan, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Daire Başkanları Emrullah Emen ve F. Emin Bacıoğlu, Gaziantep Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Mustafa Karnabat, ilgili kurum ve kuruluşların temsilcileri ile çok sayıda sanayici katıldı.
“DİJİTAL DÖNÜŞÜM ARTIK BİR TERCİH DEĞİL”
Toplantının açılış konuşmasını yapan Gaziantep OSB Başkan Vekili Yaşar Erturhan, dijital dönüşümün sanayinin geleceğini şekillendiren en önemli başlıklardan biri olduğunu belirtti.
Dünya üretim anlayışının köklü bir değişim sürecinden geçtiğini ifade eden Erturhan, teknolojinin hızla geliştiği, verinin stratejik değer kazandığı ve küresel rekabetin her geçen gün arttığı bir dönemde dijital dönüşümün artık bir tercih değil, sürdürülebilir büyümenin ve rekabet gücünün temel şartı haline geldiğini söyledi.
Üretimden lojistiğe, kalite kontrolden enerji yönetimine kadar her alanda dijital teknolojilerin verimliliği artırdığını, maliyetleri düşürdüğünü ve karar alma süreçlerini hızlandırdığını vurgulayan Erturhan, bu dönüşüme ayak uyduramayan işletmelerin rekabet avantajlarını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalacağını ifade etti.
“DİJİTALLEŞMEYİ STRATEJİK BİR DÖNÜŞÜM OLARAK GÖRÜYORUZ”
Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi’nin yaklaşık 1.300 faal firması ve 300 bine yaklaşan çalışanıyla Türkiye’nin en büyük üretim merkezlerinden biri olduğunu belirten Erturhan, bu üretim gücünün geleceğe taşınmasının dijitalleşme, verimlilik ve yüksek katma değerli üretim anlayışıyla mümkün olacağını dile getirdi.
Dijital dönüşümü yalnızca teknolojik bir yatırım olarak değil, rekabet gücünü artıran stratejik bir dönüşüm olarak değerlendirdiklerini belirten Erturhan, Gaziantep OSB’nin bu alandaki çalışmalarını uzun yıllardır sürdürdüğünü söyledi.
DİJİTAL ALTYAPI YATIRIMLARIYLA ÖNCÜ OSB
Gaziantep OSB’nin dijitalleşme alanındaki yatırımlarına değinen Erturhan, 2006 yılında Enerji SCADA ve uzaktan sayaç okuma sistemlerinin devreye alınmasıyla enerji yönetiminde dijital dönüşümün başlatıldığını ifade etti.
2016 yılında kurulan veri merkezi ve fiber optik altyapı sayesinde tüm hizmet binalarının tek merkezden yönetilebilir hale getirildiğini belirten Erturhan, Abone Bilgi Yönetim Sistemi ve Elektronik Belge Yönetim Sistemi ile abonelikten muhasebeye, imardan insan kaynaklarına kadar birçok sürecin dijital ortama taşındığını kaydetti.
Bu uygulamalar sayesinde hizmet kalitesinin artırıldığını, önemli ölçüde zaman ve maliyet tasarrufu sağlandığını vurguladı.
“GELECEĞİN REKABETİNİ AKILLI ÜRETENLER KAZANACAK”
Gaziantep OSB’nin gelecek vizyonunu paylaşan Erturhan, şu ifadeleri kullandı:
“Hedefimiz; yalnızca çok üreten değil, aynı zamanda akıllı üreten, dijitalleşen ve teknoloji geliştiren bir Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi oluşturmaktır. Çünkü geleceğin rekabetini, daha akıllı üretenler kazanacaktır.”
Düzenlenen programın temel amacının firmaların dijital dönüşüm süreçlerini hızlandırmak, Bakanlık tarafından sunulan teşvik ve destek mekanizmalarını tanıtmak, başarılı uygulamaları paylaşmak ve kamu ile özel sektör arasındaki iş birliğini güçlendirmek olduğunu belirten Erturhan, yapılacak teknik değerlendirmelerin ve sunumların sanayicilerin yeni yatırım kararlarına önemli katkılar sağlayacağına inandığını söyledi.
FİRMALARA TEKNİK GEZİ VE BİLGİLENDİRME
Toplantı kapsamında OSB’de faaliyet gösteren işletmelerin mevcut altyapıları ve yatırım planları değerlendirilirken, Dijital Dönüşüm Programı’ndan yararlanabilecek firmalarla görüş alışverişinde bulunuldu.
Program çerçevesinde ayrıca firmalara yönelik teknik inceleme gezileri gerçekleştirilerek dijital dönüşüm süreçlerine ilişkin uygulamalı bilgilendirmeler yapıldı.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürütülen Dijital Dönüşüm Programı ile işletmelerin teknoloji yatırımlarının desteklenmesi, üretimde verimliliğin artırılması ve kamu-özel sektör iş birliğinin güçlendirilmesi hedefleniyor.
Gaziantep Haberler Gaziantep Sağlık Son Dakika News Narkoz haber
Gaziantep Haber, Narkoz Haber, Gaziantep Son Dakika, Gaziantep haberleri, Gaziantep ile ilgili son haberler, Gaziantep gündem haberleri, Gaziantep son gelişmeler






